V letných dňoch aké sú teraz je vhodné mať nejaké auto ktoré by vám robilo radosť z jazdy, respektíve vás odviezlo na vašu letnú dovolenku alebo na zmrzlinu do mesta. Niektorý ľudia zalovia po peknom veteráne ale ak nemáte garáž a dielňu tak moc nepočítajte že sa budete voziť. Skôr budete viac ležať pod autom a keď vás to nebaví môže sa sťať veteránik skôr pasca ako radosť.
Športiak je tiež možnosť ale športiak reálne funguje v tých vyšších rýchlostiach ktoré ak nechcete porušovať zákon musíte ísť na okruh ktorých veľa na Slovensku nie je alebo porušovať zákon čo rozhodne nie je bezpečné a ani lacné pri cenníku dopravnej polície.
Ak chcete jazdiť je tu riešenie – cabrio.
Kabriolet alebo cabrio je auto ktoré nemá strechu a vy cítite vietor vo svojich vlasoch ak nejaké máte samozrejme. Toto bol veľmi stručný popis kabrioletu. V skutočnosti je viac druhov kabrioletu. Medzi prvými je ten čo si ľudia najčastejšie predstavujú teda kabriolet ktorý má len predné „A“ stĺpiky a ďalej sklápaciu poprípade plátennú strechu. Je to síce pekné ale nie moc bezpečné pri prevrátení. Oveľa bezpečnejšie sú napríklad kabriolety typu „targa“ ktoré majú všetky tri, teda „A“, „B“ aj „C“ stĺpiky akurát medzi prvými dvomi je voľný priestor. Tým sa veľmi zvýšila bezpečnosť a čiastočne aj tuhosť karosérie. Môžeme si však aj do klasického cabria dať „rollbar“ populárny napríklad u mazdy MX-5. teda zvarená konštrukcia za sedadlami ktorá vás chráni pri prevrátení.
Pri kabriolete si však treba uvedomiť že takéto autá sú ťažké a nie sú tuhé. Tieto dôvody sú pre jednu vec. Pretože strecha je pri klasickom automobile dôležitý pevnostný prvok karosérie ktoré sú v dnešnom čase skoro bez výnimky samonosné. Odstránením strecha sa karoséria začne „krútiť“ a stratí svoju tuhosť. Výrobcovia teda musia túto tuhosť nahradiť výstuhami v podvozku a tie sú logicky ťažké a ťažké je aj celé auto.
Je veľa kabrioletov. Od klasických bmw až do zánovný renault megane. Je len na vás ktorý si vyberiete.